maandag 22 september 2008

D03

Afgelopen week was erg saai hier in Mesa, op het nodige zwemmen en zonnen na is er ook niks bijzonders gebeurd. Ik stond niet op het rooster en had dus eigenlijk gewoon een week vrij. Het spannendste wat ik gedaan heb is misschien nog wel de bioscoop, met slechts 24 zalen...

Maar na een week niet gevlogen te hebben was het een hele opluchting dat ik eindelijk weer op het rooster stond. Om 6.15 stond ik op de planning voor beurtje D03. Om 3.00 ging de wekker en om 4.00 was ik op school om alle papieren klaar te maken. Na een briefing met de instructeur konden we vertrekken. Het is hier 's ochtends heel lekker vliegen omdat er dan nog niet zo veel turbulentie is en het is wat koeler.
Het vliegen ging daardoor ook een stuk makkelijker dan de vorige keren, al was het natuurlijk nog verre van perfect. Na wat klimmen en de nodige bochtjes mocht ik mijn eerste echte stall zelf uitvoeren. Dat was best spannend maar het ging wel aardig goed. Daarna nog wat manoeuvres herhaald die in de vorige vluchten al naar voren waren gekomen en toen weer terug naar het veld.
Waar de instructeur vorige keer nog riep "My controls" liet hij me nu bijna helemaal zelf landen en ook al was de landing niet echt zachtjes en met een kleine stuiter, het was wel een heel mooi gevoel om voor het eerst zelf een vliegtuig weer veilig aan de grond te zetten.
Vluchtje D03 is dus in de pocket!

Geen opmerkingen: