dinsdag 7 oktober 2008

D11

Vandaag was dan de grote dag, mijn eerste check. Helaas stond ik voor 1 uur 's middags op het rooster en dat betekend een hoop turbulentie. Toch gewoon begonnen aan mijn check en na een korte mondelinge overhoring kon ik beginnen met vliegen. Vertrekken naar het noorden en daar een Practice Forced Landing. Dat wil zeggen dat de instructeur je gas ineens dicht trekt en dan moet je een veldje zoeken waar je hem neer zou zetten als de motor echt was uitgevallen. Dat was best lastig want in de North-east practice area zijn maar weinig geschikte veldjes. Dus toen maar tot een meter of 20 boven een drooggevallen riviertje gedaald. Daar kreeg ik mijn gas weer terug en kon ik weer klimmen naar een veilige hoogte. Toen weer terug naar het vliegveld voor mijn circuitjes en landingen. De eerste twee keer was ik niet tevreden met de manier waarop ik op de baan af kwam en dus ging ik Go-around. Dat heeft ook te maken met de turbulentie die onstond door een hele grote (zwarte) parkeerplaats vlak voor de baan. Als die opwarmt heb je voor de baan ineens een opwaartse luchstroom en kom je dus veel hoger voor de baan. Na de tweede keer wilde de instructeur eens laten zien hoe het dan wel moest. Maar halverwege zijn circuitje en zeker nadat hij zelf ook Go-around moest gaf hij toe dat t weer niet echt mee zat. Hij stelde voor om de check af te breken en een andere keer verder te gaan. Zo gezegd zo gedaan en nu moet ik morgen dus de rest van mijn check vliegen.
De instructeur heeft me voor alle andere onderdelen die we wel hebben kunnen doen in ieder geval al laten slagen dus als ik morgen de rest nog goed doe kan ik woensdag dan eindelijk solo!

1 opmerking:

Anoniem zei

Geweldig mannetje, ik zie je in gedachten al op die hete zandplaat aan de gang: machtig en ik denk aan je !! Papa