zondag 7 december 2008

Slechte generale...

Vandaag was dan echt het laatste VFR beurtje met mijn eigen instructeur. Vanaf nu nog 2 checks en dan kunnen we het VFR gedeelte afstrepen en verder met IFR vliegen. Als ik de 45 en 46 checks meteen haal natuurlijk. De afgelopen paar vluchten op de Arrow gingen steeds beter en ik had op mijn 43 dan ook echt het gevoel dat ik het vliegtuig onder controle had en klaar was voor mijn checks. Dus vandaag nog 1 vluchtje vliegen en dan een weekendje hard leren om de theorie ook te kennen. Dat éné vluchtje vandaag viel mij, en mijn instructeur wel wat tegen want het was lang niet zo netjes als mijn 43.
Ik hou het op een slechte generale, om dan maandag en dinsdag een goede uitvoering te laten zien. Zo dacht mijn instructeur er ook over en zei dat hij er wel vertrouwen in had. Blijkbaar toch genoeg indruk gemaakt op D43!
De Arrow leek in het begin best moeilijk en het koste me de eerste 2 vluchten dan ook best veel concentratie om alles bij te houden. Na die eerste 2 begon het langzaam te wennen en nu vlieg ik eigenlijk nog lekkerder op de Arrow dan op de Archer, gewoon omdat dit vliegtuig een stukje stabieler is. Ik heb zin in mijn checks, en zin om eindelijk een deel van het traject af te kunnen sluiten.
Mr. Wilson (de "instructeur") heeft al gezegd dat ik hem ook voor het 2e gedeelte van het vliegtraject zal houden en dat hij de doelstelling heeft om mij (en Roy) voor of op de geplande datum terug te hebben. 24 januari dus. Ik ben erg benieuwd, eerst maar eens die checks halen!
Zoals aan de rechterkant van mijn blog te zien is ben ik qua aantal vluchten maar net over de helft. Echter, IFR gaat een stuk harder. Omdat je met IFR altijd met je instructeur vliegt hoef je bijna nooit meer te cancellen om wind, en aangezien vluchten met instructeur voor gaan op solo's hoef je ook daar niet meer om te cancellen. Daarnaast kun je IFR ook 's avonds vliegen en dus is er meer tijd op het rooster. 2 vluchten per dag is ook een hele normale zaak met IFR en daarom denk ik dat we 24 januari misschien nog wel gaan redden ook!
Ik ben Amerika onderhand wel een beetje zat, het is hier maar een raar land met een hoop gekke mensen. Alles is hier gemaakt op luie mensen en het eten is absoluut niet van een hoogstaand niveau. Nou ben ik zelf ook wel eens liever lui dan moe maar als je geen parkeerplek kan vinden omdat het hele parkeerterrein volstaat met winkelwagentjes wordt het toch wel vervelend! Dat kan hier, omdat er speciaal mensen betaald worden om winkelwagentjes overal op het parkeerterrein op te halen. Geen muntjes...
Nog een voorbeeld zijn de drive-thru's. Die heb je hier voor alles! Zo hebben we naast de McDonalds, Burger King en ook Starbucks ook drive-thru's voor: ATM (pinautomaten), Emission tests en in Vegas zelfs de: "Say I do, wedding drive-thru".
Dan is er natuurlijk de gratis re-fill in restaurants. Bij elke eet-gelegendheid kun je met het betalen van 1 frisdrank de hele avond gratis bijvullen. Toch verkoopt de "large" beker ontzettend goed omdat de Amerikanen te lui zijn om op te staan en naar de vul automaat te lopen. Large is vaak 2x zo duur als small..
Bij de Wallmart hoef je nooit te wachten om je spullen af te rekeken, aangezien Amerikanen aansluiten in de eerste de beste rij en niet even doorlopen om te zien of een andere kassa ook open is.
Je kunt je eten hier in elke mogelijke vormen kopen: Van vers, ongesneden, zonder saus tot compleet klaargemaakt en alleen nog 2 minuutjes in de magnetron.. Of je gaat natuurlijk gewoon uit eten en dan hoef je zelfs alleen nog maar te betalen.
Ik heb erg veel zin om weer terug te gaan naar Nederland, al ben ik ook heel benieuwd naar het IFR gedeelte en ga ik daar eerst nog een maandje of 1,5 van genieten!

Nog een kleine update over het weer: 's ochtends is het hier nog maar een graad of 5 tot 10, maar door de helder blauwe lucht redden we in de middag nog steeds wel temperaturen van boven de 20 graden. Zwembad is nogsteeds goed te doen, maar onderhand wel verwarmd.

Geen opmerkingen: