zaterdag 24 januari 2009

Final training!

De laatste fase van IFR is deze week begonnen, met meteen 2 vluchten op 1 dag. De "Final training" vluchten zijn vluchten waarin je alles waar je nog wat moeite mee had, of gewoon nog even wil bijschaven, nog een keer herhaald. Dat wil zeggen: nog 5 vluchtjes van ongeveer 1,5 uur en dan is het tijd voor mijn 1 na laatste grote check. Na de 5 vluchtjes final training staat namelijk D29 voor de deur. Dat is de eindcheck IFR. Als ik die zou halen ga ik daarna door met CPL 1,2,3 en de "eindbaas" 4. Dat zijn weer 3 vluchtjes VFR navigeren om je nog even snel klaar te stomen voor de Commercial Pilot License check.
Het IFR vliegen gaat de laatste tijd steeds beter en ik heb het gevoel dat ik wel bijna klaar ben voor D29. Toch is het allemaal erg spannend, en zeker nu het "naar huis gaan" zo dichtbij komt. Het is geen lange update maar dan weet iedereen in ieder geval weer waar ik mee bezig ben. Hopelijk is het volgende bericht goed nieuws en mag ik daarna weer naar buiten kijken tijdens het vliegen!

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Spannend hoor ! Heel veel sterkte en vlieg die laatste loodjes er nou ook maar af !!
Papa

Anoniem zei

Beste Jap,

Met veel interresse lees ik jou computer epistels.
Het woord aproach (benadering) komt in je stukjes nog al eens voor.
Tevens nog enige onduidelijke woorden flare? en IFR.
Als je weer op Nederlandse bodem bent geariveerd moet je dat maar eens vertellen.
Je tijd schiet nu op en daar zie je naar uit naar ik begrepen heb weg van die knotsgekke Amerikanen.
Van de douairiére hoor ik niets meer zeker in slaap gevallen.
Met mij gaat alles zijn gangetje.
Ik hoop je weer spoedig te mogen begroeten.

Groetjes Opa