maandag 21 juli 2008

THEOTOLLAH!

De examens zijn weer begonnen, maar deze week wel voor het aller laatst!

De laatste paar vakken die ik deze week heb afgerond zijn:

Operational procedures (CHECK! 92%)
Human performance & limitations (CHECK! 98%)
Mass & balance (CHECK! 97%)
Flight planning (CHECK! 93%)
Instruments (CHECK! 91%)

En dat betekent dus dat ik me vanaf nu een "Theotollah" mag noemen (klinkt arabisch maar betekent binnen het CAVV dat je de theorie hebt afgerond). De rest van de klas heeft ook alle vakken gehaald en dus zal de oudste helft van de klas (groep 1) aanstaande maandag al vertrekken naar Mesa, Phoenix.
Na de toetsen vandaag was er maar weinig tijd om feest te vieren. Zodra iedereen zijn antwoorden had nagekeken en geslaagd was, was het alweer tijd om naar Eelde te rijden en daar het laatste stof en vuil uit onze kamers te verwijderen om vervolgens de sleutel van de kamers in te leveren en weg te rijden uit Eelde.
Ik zit in groep 2 en dat betekend dat ik "pas" 1 september naar Amerika vertrek. Dat vind ik helemaal niet zo erg omdat ik zo mooi de tijd heb om de papierwinkel door te werken die het consulaat nodig acht om me een visum te verstrekken, nog op vakantie te gaan met mijn moeder en zusje en om nog afscheid te nemen van mijn vriendin: Eline.

Dus voorlopig weer een tijdje thuis, vanaf 6 tot 15 augustus in Mexico en daarna tot 1 september weer thuis.

4 opmerkingen:

Unknown zei

Kus !
ik ben trots op je
tot van middag/avond

Anoniem zei

Goed geregeld. Mexico is super relaxt. Tot 1 septemeber!

Hanneke zei

Hi Theotollah!
Kun je ons ook vertellen waar deze benaming vandaan komt:)?
Goed dat je perfekt door alle vakken bent gerold, congrats!
Ik hoorde van Tamara dat je een prima film hebt gemaakt met medestudenten, zet de film op je blog in "streaming", ik ben zeer benieuwd! Als het niet lukt op je blog kun je nog altijd YouTube gebruiken.
What about "human performance & limitations"? (Bij de rest van de vakken kan ik mij gemakkelijk iets voorstellen:))
Ik hoop dat je een fantastische vakantie hebt in Mexico, maak fotos en zet ze op je blog!
Last but not least: Wanneer zie ik een foto van Eline? (Groetjes aan Eline als ze mij leest!)
Groeten vanuit een zeer warm Parijs, 35 graden op dit moment alsof het niets is!!

Hanneke

Jasper Jongerius zei

Theotollah komt van Theorie & Ayatollah (Dat is een of andere arabische benaming voor "alwetende") Als je klaar bent met de gehele opleiding ben je dan ook een ayatollah. Omdat ik nu alleen nog de theorie afgerond heb ben ik een "Theotollah" dus: Theoriewetende. De film is te groot om op mijn blog te zetten, maar staat wel op google-video: logofilm 7-4.
Human performance & limitations is een vak dat te maken heeft met het menselijk lichaam en wat er mee kan gebeuren als je gaat vliegen (illusies, g-krachten, hypoxia, hypothermia, zicht, gehoor, enz.)
Daar leren we dus bijvoorbeeld dat je 24 uur voor je gaat vliegen niet mag Scuba-duiken omdat dat zeer gevaarlijk is (ivm de drukverschillen).
Ik zal binnenkort eens een foto van Eline op mijn blog zetten :)