maandag 11 februari 2008

Eerste bericht

Hoi allemaal,

Naar voorbeeld van een aantal medestudenten aan de KLS: een eigen blog.
Vooral bedoeld om vrienden en familie een beetje up-to-date te houden van de ontwikkelingen hier in Eelde. Voor iedereen die me niet kent een beetje over mijzelf:
Ik ben Jasper Jongerius, 18 jaar, en studeer aan de KLM Flight Academy in Eelde. Ik heb tot ik begon in Eelde erg fanatiek gevolleybald, en dat probeer ik nu door de week nog een beetje bij te houden door mee te trainen met een lokaal team.

Over de opleiding:
Het is alweer bijna 4 maanden geleden dat ik ben begonnen aan mijn opleiding tot verkeersvlieger aan de KLS. De tijd gaat echt heel erg snel! Ik zit in klas 7-4 en we zijn op 15 oktober 2007 begonnen. Na eerst 3 maanden op "De camping" gewoond te hebben, zijn we eindelijk verhuisd naar gebouw Charlie, 3e verdieping. Eindelijk een eigen douche en toilet!!!






















[Mijn oude kamer in "de camping"]














[De gebouwen Alpha, Bravo en Charlie. Ik zit samen met 15 klasgenoten in het meest rechter gebouw: Charlie, 3e verdieping]
(Filmpje van mijn nieuwe kamer volgt nog)

Afgelopen week hebben we de eerste toelatingstoetsen gemaakt, dat zijn toetsen waarvoor je minstens 70% moet halen om toegelaten te worden tot de CBR examens.
de vakken waren:
- Air Law
- Meteorology
- Aircraft General Knowledge (Powerplant, Airframes & Systems, Electrics en een klein beetje Radio Navigatie en Instruments)
- Principles of Flight

Ik heb drie van de vier toetsen gehaald, alleen AGK mag ik aankomende vrijdag nog overnieuw doen. Hard leren dus...

Dat is dan mijn eerste bericht voor deze blog, snel weer een nieuw berichtje!

3 opmerkingen:

Dick Meijer zei

Jo Bro

Seht gut aus!

Kusje Famous

Hanneke zei

Bonjour Jasper!

Een berichtje uit Parijs. Heb je blog gezien, goed begin!! Perfekte fotos, hoop binnenkort meer te zien en te lezen over je dagelijks leven op de KLM camping...!
Hanneke
Parijs

Tamara zei

Hoi Jasper,

Leuk hoor! Dit belooft veel voor als je straks in Phoenix zit. Veel zwembad en misschien ook af en toe een vliegtuig!
Tamara